FANDOM

Starcie na Arenie to pierwsze opowiadanie z serii Transformers Earth.

TreśćEdytuj

Red Alert szedł ze swoim przyjacielem Alphą Trionem. Oprowadzał go po swoim rodzinnym mieście. Właściwie tonie szli, a byli pchani przez tłuszczę, która tak jak oni gnała na Arenę Kaonu. Dzisiaj miała się odbyć walka, w której uczestniczyli Orion Pax i Megatronus - dwaj najsilniejsi gladiatorzy Areny. Gdy Red i Alpha zajęli swoje miejsca rozpoczęło się widowisko.

Orion wiedział, że jeśli wygra dzisiejszą walkę to możliwe iż uzyska wolność, którą stracił z powodu długu jakiegoś szefa fabryki, który oddał Paxa w zamian za darowanie długu właścicielowi Areny Kaonu. W sumie to po tylu milionach lat się zdołał przyzwyczaić. Nagle ktoś popchnął Oriona, który wypadł na Arenę.

- A oto Wielki Orion Pax! - wykrzyknął komentator.

Gladiator dostał Tarczę i Topór. Obok niego stał "Równie Wielki Megatronus", który trzymał blaster i miecz. Obaj byli przyjaciółmi. Nagle otworzyły się wrota i wyszło przez nie spora grupa Predaconów.

- Podziwiajcie Predacony. Najsilniejsze i najdziksze bestie na Cybertronie. - ogłosił komentator.

Nagle na Arenę weszło też paru gladiatorów. Najmłodszy z nich posiadający tarczę spodobał się Orionowi.

- A oto mistrzowie Areny Iaconu! - znów komentował komentator przychodzących.

Orion już się zaczął domyślać co tu się dzieje. Najprawdopobniej walka "z sojuszami" tzn. gladiatorzy się dzielą na grupki i walczą jako grupa przeciwko drugiej drużynie.

- Kaon kontra Iacon kontra Bestie? - spytał się Megatronus Paxa, który myślał podobnie.

Ich domysły okazały się błędne co można uważać na podstawie kolejnej wypowiedzi komentatora.

- Walka: wszyscy na wszystkich. Nie ma "sojuszy", nie ma zwycięzców. Jest tylko jeden zwycięzca. - zaprzeczył teoriom gladiatorów komentator

- WALKA!!! - krzyknął sędzia rozpoczynając grę

MegatronNaPredaconie.jpg

Megatronus stojący na powalonym Predaconie

Rozpoczęła się jatka. Większość Iacońskich gladiatorów padła zabita przez Predacony, Paxa lub Megatronusa. Dwa Predacony rzuciły się na Megatronusa, który się szamotał i próbował in wyrwać. Orion został zaatakowany przez kilka Predaconów i gdy jeden z nich miał mu wyrwać iskrę niespodziewanie został uratowany przez młodego Iacończyka. Na widowni ludzie zaczęli wygwizdywać młodego, którego to nie obchodziło. Jeden Red Alert przyglądał się jakoś dziwnie junakowi. Rannemu Paxowi pomógł wstać młodzieniec podając rękę.

- Dzięki. - wyraził swą wdzięczność Orion.

- Nie ma za co, proszę pana. - odparł uprzejmie gladiator.

Predacony zaatakowały Paxa i jego towarzysza. Mimo to oni nadal kontynuowali rozmowę.

- Jak ciebie nazywają? - spytał się doświadczony gladiator.

- Bee. - odparł szybko robot jednocześnie robiąc unik.

- A ja Orion Pax. - przedstawił się starszy. - Ile ty masz lat? Nie wyglądasz na więcej jak czternaście milionów lat.

- Za sto czterdzieści lat będę miał piętnaście milionów lat.

Paxa zdziwiło to, że tak młody Bot mający zaledwie 15 milionów lat może być mistrzem Areny Iaconu. Niespodziewanie zostali osaczeni przez Bestie. Co prawda pomógł im Megatronus, ale i tak Predacony zyskały przewagę. Jeden z potworów rzucił się na Bee. Całe szczęście, że uratował go trochę starszy gladiator, który jednym ciosem miecza rozpłatał głowę Predacona.

- Dzięki, Star. - podziękował szybko Bee odskakując na bok by zabić kolejnego Predacona.

- Nie ma za co, braciszku. - odparł Star

- To twój brat? - wtrącił się Megatronus.

- Tak. - odparł Bee.

Niestety rozmowa rozproszyła uwagę gladiatorów przez co pozostałe Predacony ich pokonały.

- UWAGA. Tylko jeden może wygrać. Reszta musi leżeć na ziemi. - ogłosił komentator

Orion resztkami sił wziął topór i powalił nim Predacony w czym dopomógł mu Megatronus. Obaj szybko je pokonali. Doświadczony gladiator strzelił do Paxa w topór, który rozpadł się na kawałki. Megatronus już miał powalić Paxa gdy ktoś mu wyrwał blaster. Tym kimś byli Star i Bee. Megatronus zdetonował swój blaster przez co obaj bracia upadli ciężko ranni na ziemię. Pax w furii zaatakował tarczą miecz Megatronusa, który upadł bez przytomności na ziemię po krótkim pojedynku. Z Orionem nie było lepiej. On w tej samej nanosekundzie co Megatronus upadł na podłoże.

- Walka nierozegrana. - ogłosił komentator.

Tłum buczał z wyjątkiem Alphy i Reda, którzy podeszli do właściciela gladiatorów.

- Chciałbym kupić tą czwórkę. - powiedział Trion, który pokazał palcem na Bee, Stara, Megatronusa i Oriona Paxa.

- Możesz wziąć tych dwóch z Iaconu za 500 000 zet, ale Megatronusa i Oriona Paxa nie dostaniesz. - zaprotestował właściciel.

Trion chciał wykupić czwórkę by ich wkrótce wyzwolić i pomóc im zacząć nowe życie, ale cóż może zrobić. Trafiła kosa na kamień.

- Ehhhh... No to biorę tą dwójkę.

Pax rozmyślał o dzisiejszym dniu. To była najgorsza walka jaką stoczył do tych czas. Postanowił skończyć z zawodem (, który zawiódł) gladiatora. Orion spakował swoje rzeczy, powalił strażników i uciekł kanałami by wyjść na sam środek Kaonu. Przypadek chciał by trafił na Alphę Triona i Red Alerta.

- To wielki Orion Pax. - przedrzeźniała gawiedź uliczna.

Gladiatora nie obchodziły głosy pospulstwa, ale jak zobaczył Stara i Bee od razu podszedł do Triona.

- To ty, Orionie? - spytał wesoło Bee.

- Tak. To ja. - potwierdził hipotezę Pax. - Jesteś jego niewolnikiem, Bee?

- Nie. Alpha Trion nas wyzwolił.

Junak wskazał palcem na Triona.

- To TEN Alpha Trion?! - niedowierzał Orion. - TEN PRIME?!

- Tak. - zdjął kaptur Alpha. - Ciebie też mogę wyzwolić przyjacielu.

- Dziękuję, panie. - odpowiedział nadal niedowierzający Orion.

Wkrótce Bee i Star zostali naprawieni, a Orion Pax został jednym z Archiwistów w Iaconie i najbliższym przyjacielem Alphy Triona. Orion wymazał sobie wspomnienia z czasów bycia gladiatorem, a bronie oddał na złom. Tłumaczył to tym, że nie chce już pamiętać swojego dawnego, barbarzyńskiego życia.

KONIEC

BohaterowieEdytuj

  • Red Alert (Fly)
  • Alpha Trion (Fly)
  • Orion Pax (Fly)
  • Megatronus (Fly)
  • Bee (Fly)
  • Star (Fly)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki